Značka Volkswagen prišla v roku 2002 s unikátnym projektom a modelom zároveň. Model Golf GTI sme mohli už v tej dobe považovať za legendu, no chýbal im akosi ten pomyselný vrchol ponuky. To sa rozhodli zmeniť a svetu teda priniesli model R32. Ten bol postavený na štvrtej generácii známeho Golfu a vnútornosti doslova pozliepali z toho, čo už na sklade mali. Spravili to však až neuveriteľne dobre a presvedčivo. My sme samozrejme nemohli tento projekt nechať nepovšimnutý a do našej zbierky sme pred niekoľkými rokmi pridali Golf R32 Mk.4 dokonca s prevodovkou DSG.
História tohto kúsku
Našli sme ho v ďalekom Švédsku v roku 2017. Nebolo vôbec ľahké nájsť kúsok v modrej farbe v relatívne rozumnom stave a hlavne nie za prehnané peniaze. Keďže sme vedeli, že auto pôjde u nás ajtak „do hola“ a bude sa nanovo celé renovovať, bolo pre nás dôležité nájsť čo najlepší kúsok za danú cenovku. Golfov R32 Mk.4 s prevodovkou DSG je totižto na celom svete len 400 kusov. Z toho podľa nie úplne overených informácii bolo modrých vraj len 200 a zvyšok bol čierny a strieborný. Mali sme teda ťažkú výzvu, ktorú sme však zvládli.
Auto však nebolo v úplne dobrom stave. Dôležité však pre nás bolo, že bolo na 95% v originál stave s pôvodnými dielmi ako v interiéri, tak aj v exteriéri. Ako je však vo Švédsku zvykom, aj toto konkrétne auto malo v prednom nárazníku veľké prídavné svetlá, či iné úpravy pre lepšie jazdenie v noci na snehu. Cieľ však bol jasný. Pôvodný stav!
3.2 liter VR6 + DSG
Motor v tomto Golfe je pôvodom z Audi TT. Konštrukčne je to známy motor s uložením valcov do usporiadania VR. To znamená, že je to kombinácia uloženia valcov do V-čka a aj v rade. Typ rozvodov DOHC, priame vstrekovanie paliva a samozrejme atmosferické plnenie z neho robia 241 koňový veľmi potentný motor. Krútiaci moment má celkovo 320 Nm. Aj na dnešnú dobu sú to veľmi príjemné parametre, ktoré dokážu očariť.
Tento výkon je na cestu prenášaný cez DSG prevodovku so šiestimi prevodovými stupňami, ktorá mala označenie DQ250. Vo svojom vnútri ukrývala dvojicu mokrých spojok a málokto vie, že to bola úplne prvá prevodovka DSG z dielne VW. Zároveň Golf R32 Mk.4 bolo prvé sériovo vyrábané auto s prevodovkou DSG. Svojim spôsobom sa jednalo o homologizačný špeciál.
Okrem prevodovky DSG sa o prenos výkonu staral aj pohon 4Motion. V roku 2002 to znamenalo spojku Haldex 2. generácie. A táto kombinácia sa postarala o zrýchlenie z 0 na 100 km/h za veľmi slušných 6.4 sekundy. Maximálna rýchlosť bola 247 km/h. A to všetko za sprievodu úžasného zvuku z výfuku.
Presne ako zo showroomu
Dali sme si záležať na tom, aby tento kúsok bol presne taký, ako keď vyšiel z výroby. Aj preto sme doňho investovali veľké úsilie a zohnali všetky diely pôvodné a nové. Napríklad podvozok v prípade verzie DSG si vo Volkswagene zobrali na paškál ľudia z R Motorsport divízie. Ich pôvod je vidieť aj na ich obale, ktorý je inak lakovaný do striebornej metalízy. Na plášti tlmičov svieti logo R-Motorsport, čo dáva z podvozku úplne iný pocit. Originál sú aj disky OZ Aristo, ktoré neskôr ku koncu produkcie začal vyrábať Ronal.
V interiéri nájdeme zrepasované sedačky Konig, ktoré mali úžasné bočné vedenie. Repasom prešiel samozrejme aj volant a iné diely interiéru. Ten však bol relatívne zachovalý. Súčasťou R32 bolo aj rádio s veľkým displejom s označením DSP a audiosystém Nokia.
Jediné, čo neostalo pôvodné, bol výfuk. Ten sériový bol síce fajn, no mali sme túžbu umocniť zvuk známeho motora 3.2 VR6. Nechceli sme nič tuningové a tak sme výfuk dali na mieru spraviť chlapom zo Supersprint. Sériový výfuk bol omnoho jemnejší a nevynikli tie tóny uloženia valcov do VR.
A teda tento Golf R32 okrem toho, že ho raz za čas aj prevetráme, skutočne u nás patrí do showroomu. Ak aj vy uvažujete nad kúpou takéhoto kúsku, určite nás kontaktujte a my vám radi poradíme, prípade preveríme vozidlo pred kúpou a dáme ho do stavu nového vozidla.
Pozrite si galériu tohto kúsku, keď sme ho naposledy boli prevetrať.